Båtplatser

Vi har ca 120 båtplatser. Antalet kan variera något beroende på vattenståndet. Vid lågt vatten är det inte säkert att alla platser går att använda.

Det är många som vill ha en plats i vår hamn, så vi har en kölista. När vi får lediga platser fyller vi på från listan. För att stå i kö krävs medlemskap, det söks under fliken ”Bli medlem”.

Endast medlemmar kan komma ifråga för plats.

Vi beräknar kötiden till ca 3 år, beroende på storlek på båt och ev. ledig plats.

Anställda vid Ahlstrom Aspa Bruk, har företräde till lediga platser vid fördelning inför varje säsong.

När vi erbjuder en båtplats innebär det att man, de första åren, får kontrakt på en säsong i taget.

Avgifter, se under fliken ”Om oss->Avgifter”.

Att vara medlem innebär INTE att man fritt kan använda vår ramp. Medlemmar utan fast bryggplats betalar ordinarie rampavgift.